REIL logo white

Andmeanalüüs

Ettevõtte kasvades kasvab samuti andmete hulk, ühel hetkel andmete mõistmine muutub keeruliseks ja otsuste vastuvõtmine muutub parajaks peavaluks. Andmeanalüüs on protsess, mille käigus kogutakse, puhastatakse ja analüüsitakse andmeid, et teha kaalutletud ning kiireid otsuseid.

Andmeanalüüsi eelised

PAREMA OTSUSTAMISE TOETAMINE

Andmeanalüüs annab otsustajatele väärtuslikku teavet, mis põhineb tegelikel andmetel, mitte oletustel. Võimaldab teha faktilisi ja täpseid otsuseid, vähendades vigade ja riskide võimalusi. Näiteks turuanalüüsi abil saab hinnata tarbijate käitumist ja eelistusi ning optimeerida pakkumisi vastavalt sellele.

TÕHUSUS JA TOOTLIKKUS

Andmeanalüüsi abil saab tuvastada ja optimeerida äriprotsesside kitsaskohti. Saab jälgida tootmise või tarneahela tõhusust, tuvastada viivitusi ja parandada ressursikasutust. Selle tulemusena vähenevad kulud, kiirienevad protsessid ja suureneb tootlikus.

TRENDID JA MUSTRID

Andmeanalüüs võimaldab tuvastada varasemates andmetest trende ja mustreid, mis aitab prognoosida tulevasi arenguid. Näiteks müügitulemuste analüüsimisel saab ennustada, millised tooted on hooajaliselt populaarsed, või kuidas muutub klientide nõudlus lähitulevikus, see aitab paremini planeerida ressursse.

Kasutatavad tööriistad

Kalkulaator
Python/R- Anaconda
Pandas, NumPy
Microsoft Azure Synapse Analytics
AWS Athena
Google BigQuery
Google Colab:
Jupyter Notebook
TensorFlow ja PyTorch
Kohvi
Google Sheets
Microsoft Excel
Power Query / Pivot
MongoDB
SQL
Power BI
Tableau
D3.js

Millal mõelda kodulehe uuendamise peale

Kodulehe uuendamine on oluline selleks, et see jääks kasutajasõbralikuks, tehniliselt ajakohaseks ja otsingumootorites hästi nähtavaks. Üldiselt soovitaksime veebilehte uuendada iga 2–3 aasta järel, et hoida see visuaalselt ja tehniliselt ajakohasena. Toome välja mõned märgid, millal võiks kaaluda kodulehe uuendamist:

1

Vananenud disain või kasutajaliides

Kui koduleht tundub visuaalselt vananenud või ei vasta kaasaegsetele kasutajamugavuse standarditele, on hea aeg seda uuendada. Kodulehe külastajad ootavad puhast ja lihtsat disaini, mis töötab hästi nii arvutis kui ka mobiilseadmes.

2

Mobiilisõbralikkus puudub

Kui koduleht pole mobiilisõbralik (respondiivne), siis kaotad suure osa potentsiaalsetest külastajatest, kuna järjest rohkem inimesi sirvib veebilehti telefonide ja tahvelarvutitega. Mobiilseadmete toetamine on ka otsingumootorite jaoks kriitiline.

3

Aeglane laadimiskiirus

Kui koduleht on aeglane, siis võib see mõjutada negatiivselt nii kasutajakogemust kui ka otsingutulemusi. Regulaarsed optimeerimised (nt pildiformaatide uuendamine, serveri jõudluse tõstmine) aitavad kiirust parandada.

4

Tehnilised probleemid või turvaaugud

Kui kasutad sisuhaldustarkvara (nt WordPress), tuleks seda regulaarselt uuendada, et kaitsta saiti turvaaukude ja viiruste eest. Turvauuendused on sageli vajalikud just selleks, et vältida küberrünnakuid.

5

Sisu on vananenud

Kui kodulehe sisu, tooteinfo või teenuste kirjeldus pole ajakohane, tuleks seda uuendada, et külastajad saaksid värske ja täpse info. Samuti aitab regulaarne blogi- või uudisvoo värskendamine hoida lehte elavana ja atraktiivsena, et anda klientidele märku, et olete aktiivselt tegutsemas

6

Uued tehnoloogiad ja trendid

Veebiarendus areneb kiiresti ja uued tehnoloogiad (nt AI, chatbotid, analüütikatööriistad) võivad pakkuda kasutajatele paremat kogemust. Kui soovid oma konkurentsivõimet hoida, võiksid aeg-ajalt uusi tehnoloogiaid oma kodulehel katsetada.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram